Orličan L-40 Meta Sokol 

L-40 

L-40 Meta Sokol je jednomotorový celokovový čtyřmístný dolnoplošník s atypickým tříkolový podvozek (ostruhové kolo je přisunuto ke kabině).
V březnu 1953 se poprvé objevil nový LD-40 s názvem Meta Sokol. Byl pokračovatelem dřevěného letadla M-1 Sokol a vycházel z prototypu XLD-40 Mír. Během zkoušek v roce 1954 se ukázala řada nedostatků, což vedlo k rozhodnutí důkladného přepracování. Nový prototyp XL-40 byl zalétán v březnu 1956, druhý prototyp následoval v srpnu 1956. Ověřovací deseti kusová série vyrobená v letech 1957 až 1958 byla ještě vybavena motorem Walter "Minor" 4-III. Po dokončení motoru M-332 byl tento montován i do L-40 a značně zlepšil jeho výkony. Do konce roku 1959 bylo vyrobeno v n.p. Orličan v Chocni 106 letounů.
Na letadle L-40 Meta Sokol bylo získáno několik československých i světových rekordů.
  Z celé produkce skončilo 60% vyrobených letadel v zahraničí, létaly v NSR, NDR, Velké Británii, Švýcarsku ale i v Austrálii.

 

TECHNICKÁ DATA    
Motor Walter "Minor" 4-III M-332
Rozpětí (m) 10,05 10,05
Délka (m) 7,15 7,15
Výška (m)    
Hmotnosti prázdná (kg) 510 534
Hmotnost vzletová (kg) 850 935
Tah motoru (kW/k) 77/105 103/140
Maximální rychlost (km/h) 230 240
Maximální dolet (km) 850 1 100
Dostup (m) 4 800 5 000

L-40

 

VERZE
L-40 s motorem Walter "Minor" 4-III
L-40 s motorem M-332

 

Model je plně animovaný a ve virtuálním kokpitu jsou klikatelné oblasti. Textury jsou kombináci reálnych fotek a kreslených úprav pro zvýšení realističnosti letadla.

 

>>>DOWNLOAD<<<

Autoři

Jozef Vrabec, Jozef Košík